Kilpailu - ja valmennustuki

Kuvassa Essi Eronen & Kampari LaRatin 16.9.2018 järjestämissä 2-tason estekilpailuissa Seinäjoen raviradalla. Kuva Annika Haarajärvi

Seuran kilpailutuki 2023

Lakeuden Ratsastajat Ry tukee jäsentensä kilpailemista maksamalla kansallisen A-luvan takaisin kahdesta hyväksytystä suorituksesta kansallisella tasolla. Aluekilpailulupa maksetaan takaisin kahdesta sijoituksesta aluetasolla. Lähetä seuran sähköpostiin lakeudenratsastajat@gmail.com vapaa muotoinen hakemus, josta käy ilmi kilpailu, päivämäärä, luokka sekä sijoitus/tulos, jotka oikeuttavat luvan takaisin maksuun. Eräpäivä luvan takaisin hakemiselle on 30.11.2023, tämän jälkeen saapuneita hakemuksia ei käsitellä.

Valmennustukikäytäntö v. 2023

Seura tukee jäsentensä tavoitteellista valmentautumista sekä koulu- että esteratsastuksessa. Valmennustuessa on ratsastajakohtainen katto, joka on 50 € / vuosi. Tukea haetaan kerran vuodessa ja seura myöntää tuen erillisen hakemuksen perusteella. Valmentajien on oltava koulutettuja tehtäväänsä (esimerkiksi ratsastuksenohjaaja, -opettaja tai valmentajatutkinnon suorittanut) tai oman kokemuksensa kautta pätevöityneitä (esimerkiksi pitkään kansallisella / kv-tasolla kilpaillut henkilö). Lähetä vapaa muotoinen hakemus, jossa käy ilmi tukeen oikeuttavat perusteet, seuran sähköpostiin lakeudenratsastajat@gmail.com. Liitä mukaan täytetty valmennuslomake (löytyy sivun alareunasta) tai kuitit valmennuksista.

Tukea myönnetään seuraavilla perusteilla:

• Tavoitteellinen harrastaminen (joka voi olla esim. kilpailemisen aloittaminen, tulostason parantaminen, henkilökohtainen kehittyminen)
  • Tukea myönnetään enintään 50 € vuodessa. Tukea haetaan vuoden lopussa 30.11.2023 mennessä, ja tuen suuruus päätetään johtokunnan kokouksessa ja ilmoitetaan hakijoille. Eräpäivän jälkeen saapuneita hakemuksia ei käsitellä.
  • Valmennustuki kohdistuu valmentajan palkkioon, ei esim. maneesimaksuihin tai matkakuluihin
  • Valmennustukea ei myönnetä ratsastuskoulun tunneille osallistumiseen
  • Tuki on ratsastajakohtainen eikä edellytä omaa hevosta, valmentautua voi myös lainaratsulla
  • Tuen myöntämistä varten tarvitaan kuitit valmennuksista (LaRatin järjestämät valmennukset eivät vaadi kuittausta), tai voit käyttää valmista lomaketta, joka löytyy alta. Lomakkeeseen pyydetään valmentajan kuittaus valmennusten jälkeen. Muista, että valmentajalla on oltava Y-tunnus.

Valmennustukien myöntämisperusteita ja määriä voidaan tarkistaa vuosittain. Lakeuden Ratsastajat ry myös varaa oikeiden olla myöntämättä tukia, mikäli seuran taloudellinen tilanne ei salli tukien myöntämistä.

Valmennuslomake

Alla valmis lomakepohja, jonka voit tulostaa ja pitää mukanasi valmennuksissa. Samalle lomakeelle voit kerätä tiedot käymistäsi valmennuskerroista sekä pyytää valmentajien kuittaukset. Lomake toimitetaan liitteenä tukea haettaessa.