Merkkisuoritukset

Kuvassa seuraa edustava ratsukko Sanni Savela & Lex VD Windelsteen Z LaRatin 17.6.2017 järjestämissä 2-tason estekilpailuissa Seinäjoen raviradalla. Kuva Annika Haarajärvi

Ratsastus- ja hevostaitomerkit

SRL:lla on eritasoisia ratsastus- ja hevostaitomerkkejä niin vasta-alkajille kuin jo hevosharrastuksessa pidemmälle ehtineillekin. Merkkisuoritustilaisuuksia järjestävät useat SRL:n jäsenseurat sekä ratsastuskoulut ja harrastetallit. Merkkien tarkoituksena on kohottaa määrätietoisesti hevosten ja harrastajien ratsastuksen ja hevostaitojen tasoa, luoda tavoitteellisuutta ratsastuksenopetukseen ja hevostaitojen harjoitteluun sekä olla saavutetun taidon todisteena.

Merkkien suorittaminen

Ratsastusmerkkejä voivat suorittaa vain SRL:n jäsenseurojen jäsenet sekä Green Card -jäsenet. Merkkisuorituksen järjestäjän on varmistettava jäsenyys esimerkiksi jäsenkortin avulla. Hevostaitomerkkejä saavat suorittaa myös ne, jotka eivät kuulu ratsastusseuroihin. Ratsastusmerkkien osasuoritukset eivät vanhene ja ne voidaan suorittaa eri paikkakunnilla eri järjestäjien valvonnassa.

Lue lisää merkkisuorituksista SRLn sivuilta!